joi, 17 februarie 2011

Derergent rapid de vase

Aseara dupa ce am culcat copiii, m-am dus in bucatarie hotarata sa-mi beau portia de apa. De cum am deschis usa, o priveliste ca de dupa razboi m-a intampinat. Vase, oale, creioane, carti , baloane, sticle, borcane, tacamuri, toate calare una peste alta sau imprastiate pe jos si pe sus, toate ma asteptau pe mine. Primul instinct a fost sa inchid repede usa si sa sting lumina. Dar mi-am biruit primul instinct si am intrat facand slalom printre desenele lui fiu-meu. Al 2 lea instinct a fost sa-mi iau repede sticla cu apa, sa inchid repede usa si sa sting lumina. L-am depasit si pe acesta si gasind un scaun pe care nu era nimic, m-am asezat si mi-am rotit privirea peste tot acel peisaj incercand sa-mi aduc aminte cum era bucataria la inceputul zilei. Aveam de ales intre 3 optiuni: sa ma apuc de curatat chestia asta, sa merg sa ma culc sau sa ma bag sub dus. In timp ce strangeam cartile si creioanele mi-am dat seama ca alegerea deja era facuta asa ca mi-am propus ca intr-o ora se rezolv bucataria (ceea ce nu s-a intamplat, pentru ca intre timp s-a trezit unul din prunci).

Pe cand faceam turnuletul de vase in chiuveta mi-am adus aminte de o reteta de detergent citita mai demult. Asa ca, inspirata de Sideris, mi-am facut propriul detergent de vase. Intr-un recipient care il folosesc tot la experimentele mele am pus urmatoarele:
~ 1 lingura bicarbonat
~ apa calda
~ 2 linguri otet
~ cateva picaturi ulei esential de eucalipt
Senzatia la inceput este ca e prea lichid asa ca iti tot vine sa pui mult; asta si din cauza ca nu e spumant - asa cum suntem noi obisnuiti, sau sa spun dependenti de spuma - insa sa stiti ca spala bine. S-au dus urmele de carioci de pe fata de masa, de pe scaune si de pe usa de la camara, desenele de pe pervaz, tot ce-am sters de pe vreo suprafata s-a dus, inclusiv aragazul care nu va spun cum arata (numai cateva persoane stiu ;) ). Toate vasele le-am spalat cu solutia asta, inclusiv oala cea afumata :) care a ajuns asa din cauza incercarii mele de la pranz de a face un alt detergent de vase din nuci de sapun, si am uitat-o pe foc... :(

L-a sfarsit ce-a mai ramas am pus in galeata + apa calda si am spalat cu mopul si gresia. Sunt multumita de solutia asta rapida, de aceea v-o recomand si voua. Eu de obicei folosesc nucile de sapun ca detergent dar despre asta scriu altadata.
Chiuveta am desfundat-o cu bicarbonat pus in sita de scurgere si turnat otet deasupra. Intr-o postare viitoare am sa va spun cum folosesc eu bicarbonatul la mai multe.

The storm - Yanni
V-am pus melodia asta aici nu numai pentru ca mi se pare potrivita pentru atunci cand nu prea-ti vine sa te apuci de treaba ci si pentru ca-mi place la maxim interpretarea, instrumentele, si Yanni. Celor pasionati de muzica le recomand sa caute concertele lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...