marți, 14 iunie 2011

Vedeta sezonului: Capsuna


 Am cam intarziat cu postarea asta dar inca mai sunt capsuni asa ca e valabil titlul.
Cu totii stim ca gustoasele capsuni sunt bogate in vitamine (mai ales C) antioxidanti, acid folic, fibre.... de aceea e recomandat sa le mancam negatite ci asa in starea lor naturala, preferabil pe stomacul gol.
Sotului meu ii plac sa le mananc spalate doar si fara zahar. Insa eu sunt deschisa la experimente asa ca printre altele iata ce-am experimentat zilele astea.

Capsuni in ciocolata

~Capsuni
~Ciocolata neagra: miere, cacao, unt de cocos
~Ciocolata alba: apa, lapte praf, unt, zahar brun pudra

Se aleg capsuni mai maricele cu codita se spala si se usuca. Intre timp se prepara ciocolata din ingredientele de mai sus sau orice alta reteta stiti voi; sau ciocolata obisnuita topita pe aburi
Pe urma urmeaza inmuierea capsunilor in ciocolata alba. Asta a fost simplu deoarece am facut multa ciocolata alba si nimeni nu s-a inghesuit sa ma ajute. Le-am bagat in frigider la racit
La partea a2a, scaldatul capsunilor in ciocolata maro a fost o munca de chinezut batran deoarece erau in castron vreo 3 maini, dintre care doua erau in interesul propriu de a manca ciocolata. Si pana am nimerit consistenta potrivita pentru scaldat a durat ceva timp; timp in care s-au mancat si o parte din capsuni si o parte din ciocolata.
Pana la urma a rezultat ce vedeti in poza. Nu asa de aspectuase ca cele de aici dupa care ne-am inspirat dar foarte gustoase

Inghetata de capsuni

Asta a fost o munca de mare succes. De inspirat de aici

Inghetata de capsuni: kefir, miere, capsuni
Ptr "coaja":
Inghetata de babane: kefir, banane, miere
Inghetata de menta: kefir, menta, lime, sirop de menta
Fiecare inghetata am facut-o mixand ingredientele si lasand la congelat 5 ore, amestecand din vand in cand ca sa nu faca ace - dar tot s-au facut.
Am luat un vas de sticla rotund si am pus in el inghetata de menta intinzand-o repede pe pereti cu furculita pana nu s-a topit de tot. Dupa un timp am scos iar vasul si am pus urmatorul strat de inghetata de banane acoperindul pe cel de menta. Am bagat iar in congelator si am mai asteptat cateva ore pana s-a intarit bine si am pus inauntru si inghetata de capsuni care a umplut tot vasul la fix. Am bagat din nou in congelator si am stat cu gandul la ea pana a 2a zi cand am scos vasul cu inghetata si l-am pus deasupra unei oale cu apa fierbinte. Peretii s-au incalzit atat cat inghetata sa poate sa alunece din vas fara sa sufere rupturi sau dezghetari. Am rasturnat inghetata pe un platou asa ca o jumatate de pepene cu coaja in sus si am taiat felii. Precum vedeti mi-am adus aminte sa fac poze de-abia dupa ce am ciopartit pepenele :)
Fiul meu a fost asa de bucuros de inghetata ca a inceput sa cante la-multi-ani.


Cocktail cu capsuni

Nealcoolic.
Aka milkshake din lapte de susan.
~seminte susan
~apa
~banana
~capsuni
~miere (optional)

5 linguri susan lasat la muiat in apa 3 ore, apoi bleduite cu aprox 500 ml apa adaugata in 2 etape. Prima data mai putin ca sa ameteasca bine susanul, apoi restul. Se strecoara; laptele rezultat se blenduieste din nou cu banana si capsunile, iar semintele se pastreaza ptr blatul tortului.
Eu am facut pentru mine adaugand si seminte de in. A fost delicios.

Tort cu capsuni
Blat:
10 linguri fulgi de grau
10 linguri fulgi de ovaz
10 linguri stafide
100 g miez de nuca taiat mic
100 g seminte fl sosarelui
1 lingura cacao
1 lingura miere

Crema: Capsuni, branza de casa, smantana de casa, zahar brun pudra

Stafidele le-am lasat la inmuiat cam 3 ore dupa care le-am blenduit La fel si nuca si semintele de fl. soarelui. Am amestecat toate ingredientele + susanul de la laptele de susan si am format o pseudo-pasta care am modelat-o ca un blat
Ptr crema am frecat smantana cu branza, zaharul si cu capsunile pasate si am acoperit blatul cat de estetic am putut eu. Dintr-o mana de capsuni am facut un sos care am incercat sa-i dau o forma de inimioara.

Sper ca v-am facut pofta si o sa incercati macar una din aceste retete. Va pup. ma-ntorc la invatat.
Am uitat sa va spun: capsunile au beneficii pentru sanatate, frumusete, dieta :)
dar stiati deja.

2 comentarii:

  1. Sakura ai facut tu toate bunatatile astea? Vai cat talent....se vede ca Dumnezeu i-a inzestrat doar pe unii cu anumite talente. Arata delicios:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da. eu le-am facut. Multumesc de complimente.
    M-a ajutat si fiul meu pe alocuri... :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...