joi, 16 mai 2013

Socata - reteta fara zahar

Dragii mei dragi, asa cum v-am promis am revenit cu reteta de socata fara zahar si fara drojdie.
In anii trecuti o faceam dupa reteta clasica insa (asa cum multora dintre voi vi s-a intamplat), obiceiurile mele alimentare s-au schimbat in ultimul timp si am renuntat la anumite alimente.
Am cunoscut in mediul virtual cativa oameni frumosi care au un dar special de a influenta vietile celor cu care intra in contact iar draga mea Mimi este unul dintre acesti oameni. Anul trecut a scris ea un articol frumos pe blog in care aparea si o poza cu un borcan cu socata, si nu mare mi-a fost mirarea sa citesc ca ea a facut socata fara zahar ba chiar si fara drojdie. Asa ca mi-am propus ca la urmatoarea tura de socata sa ii urmez exemplul.
Si bine am facut :)
Am fost cu totii la cules de soc intr-o zi insorita si vesela

si am adus acasa florile de soc mari si parfumate si pline de polen
Am avut doua borcane de cate 3 litri curate, in care am pus
~  florile de soc spalate. cate 10 in fiecare borcan
~ 200 grame de stafide brune, blenduite cu putina apa (deci 100 gr la borcanul de 3L)
~ 2 lamai taiate in felii (o lamaie/borcan)
~ crengute de menta/ busuioc (intr-un borcan am pus menta, in celalalt busuioc)
~ apa cat a incaput


 Si am lasat pe geam la soare 2 zile. am amestecat in fiecare zi in borcane cu lingura de lemn. si am gustat :)

Acum e numai buna de baut. (deja bem din ea de ieri dar azi e ziua cand o strecuram si o punem in sticle la frigider)
V-am facut pofta? puteti incerca si voi reteta noastra. si reveniti cu un feedback ;)

asta e socata zambitoare de anul asta :)
(una dintre ele)

17 comentarii:

  1. Si eu fac socata in fiecare an.Si am facut si acum.Eu o fac asa:
    In borcan de 12 l pun 25 flori mari,spalate,2 lamai cu coaja, taiate felii si un pliculet de sare de lamaie,un pahar mic de otet de mere,zahar dupa gust si apa cat cuprinde.In 5-6 zile e bun de pus in PET-uri ,la frigider.Iese o bautura super

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uaaww. borcan de 12L? e maaare.. :)
      mi-am dat seama ca eu am pus multe flori si multa lamaie :) dar a iesit foarte buna.

      cu sarea de lamaie din comert am incheiat socotelile de ceva timp. ce am mai avut prin camara mi-am preparat bilele spunante de baie :)

      Ștergere
    2. Ideea era de a face socata fără zahar și fără drojdie. Am făcut și eu după rețeta de mai sus și a ieșit grozav. Mi-a plăcut mult, mulțumesc!
      Fără zahăr, fără mirrr, fără drojdie. Doar cu stafide!🍸 Super👏🏻👏🏻👏🏻

      Ștergere
  2. Inedita reteta ta. Eu de cand nu mai consum zahar (si bien sur, nici piticul mare :)) ) o fac pur si simplu cu miere. Apa (rece, am vazut retete cu apa fierbinte pe net), miere, flori de soc proaspete, lamai. Atata ca fermenteaza mai incet decat cea cu zaharul.

    Pupici! Si multu de idee. Si "multu" ca imi faci pofta, eu n-am vazut inca flori de soc la noi :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut pe internet retete cu miere insa mi s-a parut multa. si apoi eu mai aveam in camara doar un borcanel cu miere+carob, si unul de miere+ghimbir. tin asa de mult la ele, ca nu le vad locul in socata :)

      Am vazut si retete cu zahar brut dar vroiam de anul trecut sa incerc reteta lui Mimi. si stafide deja aveam in camara, juma' de kg :)

      la voi si primavara a intarziat, apai florile de soc :)

      Ștergere
    2. Mierea nu se pune sub nici o forma in apa fierbinte! E normal apa rece :)

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am tot citit zilele astea retete de socata. A ta pare cea mai simpla si in acelasi timp, cea mai potrivita stilului de viata pe care incerc si eu sa il imbratisez incet, incet. Sper sa gasesc flori de soc, prea mi-ai facut pofta;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bianca, incet incet apar schimbarile :)
      Sa fi sanatoasa si sa ai parte de rezultate bune dupa alegerile tale :*

      daca faci, sa ne spui cum ti-a iesit.

      Ștergere
  5. Nu sunt un fan al socatei insa micuta ta este o dulce...

    RăspundețiȘtergere
  6. Anul trecut am facut si eu socata. Socata dupa aceasta reteta este si dulceaga?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este dulceaga insa nu ca si cum ai pune cantitatea de zahar din retetele clasice. eu dupa ce pun in pahare, mai adaug miere di borcanul de miere+ghimbir :)
      Sotului meu ii place mai dulce, asa ca prefer sa adaug in pahar dupa gusturile fiecaruia.

      Acuma seara am umplut o sticla si am dus-o in parc la mamici si la copii. toti au fost de acord ca este buna si ca are un gust special de la frunzele de menta ;)

      Ștergere
  7. Si noi am adunat azi flori de soc. Si vreau tot reteta asta, dar cred ca voi adauga miere. Noua inca ne place dulcele :))
    Si fetita cu cretzuri e o dulce (ca tot am adus vorba mai sus :D)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vreau sa zic ca iti va iesi buna si cu miere. mi se pare doar ca va trebui sa stea mai mult timp la fermentat. parca asa am citit eu.

      Gloria cretzulina e topita dupa socata. acum seara in parc era tot cu sticla la gura :) "sucul e al meu si eu am grija de el. cine bea, sa imi dea sticla inapoi. sa nu se piarda :) :)"

      Ștergere
  8. acuma seara am facut si eu reteta, de-abia astept sa se faca!!! mi s-a facut pofta de anut trecut inca! anul trecut am facut cu zahar brut, dar nu a fost bun deloc, a fost aruncat aproape tot, zaharul brut are un gust mult prea pronuntat si acopera aroma delicata a socului!
    Foarte buna ideea cu menta, va fi socata tip mojito! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariana, felicitari ptr initiativa :* Noi deja suntem la a.. nustiucata tura de socata :)

      ma mir ca nu a iesit buna cu zahar brut. poate ai pus prea mult..?
      am aflat ca iasa buna si daca pui flori de salcam, in loc de menta sau busuioc ;)

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...