marți, 31 ianuarie 2012

And nothing else matters - Tandem Nursing

Initial am vrut sa las doar fotografia aceasta si versurile cantecului cu speranta ca mesajul se va intelege de la sine: Este vorba despre ALAPTAREA IN TANDEM


Dar apoi mi-am adus aminte de mine :)) eu cand sunt obosita am nevoie de mai multe detalii sa pricep ceva. Si apoi mi-am adus aminte de persoanele care nu stiu despre ce e vorba aici si fac doar presupuneri mai ales ca nu este vorba despre bebelusi.
Nu e usor sa scrii despre ceva ce iti place fara sa fi subiectiv, mai ales cand te consideri unul din personajele principale ale povestirii :)

Recunosc ca eu nu mi-am facut niciodata planuri in sensul alaptarii in tandem si nici nu m-am gandit ca vreodata o sa ajung sa traiesc asa ceva avand in vedere ca nu am avut gemeni si crezand ca in alt fel nu se poate. Ca atare, nu m-am informat niciodata si nici n-am fost implicata in discutii despre subiectul acesta.
Insa intr-o perioada deosebit de prielnica in care eram foarte relaxata am avut din nou surpriza sa vad ca ai mei copii ma (re)invata ca viata este un dans frumos in care fiecare ne adaptam miscarile unul dupa altul intr-o armonie perfecta, in felul acesta ajungand sa ne cunoastem.

Poate relaxarea si starea aceea de bine continua, libertatea si daruirea au creat atmosfera in care eu am observat anumite ...manifestari (nu stiu cum sa le zic) la fiul meu.
Ori el de-abia atunci a inceput sa le exteriorizeze ori eu de-abia atunci le-am observat. Indiferent ca eram la plaja, in parc, sau in casa, atunci cand fiica mea vroia sa suga, atunci venea si el in bratele mele. De obicei cand imi alaptam fiica el se juca sau avea ocupatii dupa dorintele lui, mai vorbea cu mine sau imi arata cate ceva, deci nu imi arata in vreun fel ca se simte indepartat, neglijat; insa asa cum am spus, de cateva ori mi s-a pus in brate mangaindu-mi fata sau uitanduse insistent la felul in care surioara lui sugea. Nici nu ma gandeam la faptul ca ar fi vrut si el, avand in vedere ca el de mai mult de 1 an n-a mai supt.

Poate tocmai de aceea am fost asa surprinsa cand deodata i-a scos tata din gura fetei si s-a mufat imediat la ea. Asteptam sa vad o reactie, ca nu-i place sau ca nu asta isi dorea... dar singura reactie a fost a fiicei mele care a inceput sa-l impinga cu picioarele. Presimteam ca nu va fi doar un incident izolat asa ca in urmatoarele dati am incercat sa fiu mai pe faza. Despre ce a urmat incercand sa evit re-alaptarea lui am mai scris aici in ultimul paragraf.
Stiu ca am facut cea mai buna alegere sa ascult de copilul meu si nu de alte sfaturi care spuneau ca nu-i bine ptr el, nu-i bine ptr fiica-mea sau nu-i bine ptr mine. Lasand la o parte superstitiile, pe care nici nu vreau si nici nu merita sa le amintesc nu este nici un pericol pentru nimeni alaptarea in tandem.

Laptele meu este bun atat calitativ cat si cantitativ. La inceput m-am mirat ca in decurs de 2 zile sanii mei isi mareau volumul simtitor dar am realizat ca e din cauza cresterii productiei de lapte. Organismul meu si al copiilor se inteleg perfect, se conditioneaza si se muleaza intr-un fel greu de descris. Ce mecanisme fac ca acest lucru sa se intample nu stiu. eu stiu doar ca ma bucur de efectele acestea. Copiii mei au invatat sa isi imparta sanii fiecare cum doreste, niciodata nu s-au certat pe tema asta. Daca fetita isi alege sa suga dintr-un san, baiatul il ia pe celalalt. se privesc amandoi in ochi, isi fac tot felul de semne, se tin de mana, isi mangaie fiecare sanul propriu sau al celuilalt. Fiul meu initiaza aceste activitati iar sora sa imediat il urmeaza :) Mai fac schimb din cand in cand, fiecare trecand bucuros la sanul celuilalt.

Vreau sa va spun ca imi creste inima de bucurie cand ii vad pe amandoi asa. simt ca se hranesc amandoi cu viata aceasta alba din mine, si ca isi impart viata aceasta intre ei in proportii doar de ei stiute.
Aproape in fiecare seara copiii imi adorm la san amandoi. Cateodata fiul meu se opreste si se intoarce catre tatal lui, insa fiica-mea ramane la san pana adoarme. Noaptea se trezeste sa suga doar ea iar diminetile sunt tot ale ei, fiul meu mergand la gradinita. Doar in weekend cand se trezesc amandoi vor deodata sa suga asa cum stam toti in pat, lenesi si calzi. Pe parcursul zilei fiecare este alaptat cand doreste, de obicei facandu-si pofta unul altuia dar nu intotdeauna. Decizia de incetare le apartine lor, ca si initierea acestui act; eu doar fiind la dispozita lor, veghind si bucurandu-ma ca lucrurile sa iasa bine.

Si pentru ca de curand am citit o poveste frumoasa o sa va spun ca au fost cazuri in care copiii mei au avut nemultumiri, accidente, frustrari, dureri, suparari si la san s-au impacat amandoi. Acolo si-au gasit ei pacea si linistea. in rest..
... nothing else matters

18 comentarii:

  1. Ce frumos!
    Eu si acum regret ca l-am ajutat oarecum pe Du sa renunte la san. Inca sufar pentru asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu cum e ca si eu am trecut pe acolo. un timp.
      dar eu consider ca nu-i tarziu ptr o re-alaptare la voi. daca vrea el...
      Tu sti mai bine situatia.

      Ștergere
  2. Poza si povestea m-au induiosat foarte foarte tare! Faci ca alaptatul in tandem sa sune atat de usor si de frumos! Sa fiti sanatosi si fericiti in continuare! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, da chiar este usor si frumos :) Simt ca zbor :)
      Multumesc Raluca

      Ștergere
  3. Cand am nascut-o pe Georgia, Paula avea aproape 5 ani si doctorita mi-a zis sa nu-i dau nici in joaca sa suga. Initial am fost mirata si chiar socata ca ea s-a gandit ca eu as putea da unui copil de 5 ani sanulet.
    Experienta de viata insa mi-a arata ca fetita de 5 ani, deveniti 6 spre 7 intre timp, tanjeste si acum dupa sanul pentre care a avut exclusivitate absoluta 2 ani si nu o data, vorba ta, i-a scos sanul din gura celeillte. Dar noi am vazut ca e un subiect sensibil si nici macar nu am glumit cu ea pe tema asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar te inteleg.
      Loredana si eu in perioada cand n-a mai supt baietelul meu am evitat sa aduc vorba despre san, sau sa il las cumva sa se intalneasca cu sanul; desi ii studiam reactiile si vedeam ca ii era dor. Pe urma mi s-a parut ca i-a trecut...
      Dar uite ca am mai avut parte de o sansa.. :)
      Va trebui sa vorbesti cu copila despre asta. Ea are nevoie sa spuna anumite lucruri in legatura cu subiectul asta. daca nu vrei tu, gaseste alta persoana de incredere in fata caruia sa isi dezvaluie sentimentele.

      Ștergere
  4. Mi se pare ceva asa de sensibil si unic...abia astept sa trec printr-un astfel de moment :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti doresc sa ai parte de semenea momente sensibile.
      Sa sti k n-am uitat de dorinta ta. doar sa termin sesiunea, si iti trimit.

      Ștergere
  5. pina la cati ani ai de gind sa-i dai fiului tau sa suga?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am de gand sa imi intarc curand copiii.
    Eu cred in autointarcare. Cand se vor simti ei pregatiti, o vor face. Am aflat ca asta se va intampla candva in jurul varstei de 4-5 ani.

    RăspundețiȘtergere
  7. nu-mi vine sa cred.
    ai vazut?:)

    se hranesc amandoi cu viata aceasta alba din mine

    alaptarea, dragostea alba

    superba postare.:)
    [ignora anonimii. sunt, prin definitie, lasi]

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uite, acuma cand recitesc ce am scris nu-mi vine sa cred ca am putut sa fiu asa de sincera. povestindu-mi experientele si asumandu-mi responsabilitatea ptr ceea ce scriu m-am gandit ca vreodata cuiva ii vor fi de folos. asta pe langa faptul ca de fiecare data cand le citesc (si le voi citi) imi trezesc amintiri minunate

      anonimii de pe internet or fi ei lasi, insa cei din viata reala sunt niste statii de transmisie si amplificare :))

      Ștergere
  8. esti minunata....ma gandesc cat de multa acceptare a gasit fiul tau in bratele tale, cata siguranta le oferi copilasilor tai. sa fiti fericiti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. cred ca asta face parte din rostul vietii mele, printre altele :)
      Si tu esti o minunata. am vazut eu :)

      Ștergere
  9. Superb superb superb! Cand am ramas graviduta , Maria avea 10 luni,asa ca deja imi facusem planul sa alaptez in tandem,dar la. 14 luni a renuntat....asa,pur si simplu .Eu o rugam sa mai suga si toata lumea din jurul meu "ma ruga" pe mine sa fiu recunoscatoare ca s a intarcat.Nu eram pentru ca intarcarea nu era in planurile noastre.Asa ca am zis ca daca v a dori sa suga atunci cand o sa vina bebe, e binevenita:)Acum Stef are 10 luni, este un mega titinos dar Mariuca nu a vrut sa mai suga.Sta cu mine cand alaptez , mai vine , pune gurita , se joaca cu tzatzi si pleaca. Te felicit din tot sufletul pentru ce faci !
    P.S. Era imposibil sa nu apara si marea intrebare:"si cat mai.ai.de gand sa l alaptezi?"

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...